lauantai 13. maaliskuuta 2021

Onko missään muussa maassa, kuin meidän suomessamme, Isänmaata jossa puhutaan Äidinkieltä?

 Onko missään muussa maassa, kuin meidän suomessamme, Isänmaata jossa puhutaan Äidinkieltä?

Onko muualla maapallolla maata vastaavaa, josta kutakuinkin meistä suomen kantaväestöstä jok`ikinen hitusen omistaa, maata vastaavaa, vai miks´nuo muukalaiset tätä meidän eli suomenkansan omaa halajaa? Meiltä pois kavaltaa, omaa etuaan tavoitellen, henkeämme riistäen mullaksi maan alistaen, toivovat meitä tuhoten, vieden meiltä oman kylmänpohjolan, unohtaen tämän olevan maa jo esi-isien meidän ian´kaikkisen iän´kaikkisesti. Näin on luojamme meille luvannut ja täysin omamme laillisesti takaisin kirjaimellisesti mustaa valkoisella singeeraten. Miks´muukalaiset vieraanmaan tätä meiltä yrittää riistää valtoimenaan. Ei heille kukaan ole voinut pyhitettyä maatamme todellisuudessa lahjoittaa, koska ei ole tätä koskaan he omistaneetkaan. Pelkkiä uskonnollisia tyhjiä puheita heille, he toteuttaa, jumaluuksensa ovat siis luvanneet heille luvan varastaa kylmäverisesti meidän omaa. Pyhämaa on tämä ristinmerkillä siunattu Suomenmaa, jonka puolesta kaatuivat isiemme-isät, esi-isämme aikoinaan, näin saatiin rauha meidän maailmaan, joka kuuluu pyhitetyille lapsillemme verenperintönä ian´kaiken konsanaan, sukupolveltamme toiselle ja sitä, ja sitä, ja sitä seuraaville lapsenlapsillemme puhtaan valkoisen biologisen verenperinnön omaaville lapsille tulevaisuudessakin tämä maailmankolkkamme jääköön. He iäti´pohjolaamme asuttakoon, ei ole maailma tämä tarkoitettu perinnöksi muukalaisten, sitä eivät kestäisi haudoissa kiitollisuudemme ikuisesti ansainneet suomemme sotiemme veteraanit varsinkaan edes mullassa tämän oman maan. Tämä asia lapsemme meille luvatkaa, ettei tarvitse sukujemme tekojamme eikä teidänkään tekojanne haudassa mullassa maan voihkia maanpovessa vaikertaen ja sieltä aaveena nousta kostamaan, edes sitä että nyt on joutunut puolen suomea kuolemaan sekä kakolaan. Kirj. Sanna M Piipponen, 23.1.2020. klo:n. 4.


S.P.FI 13.3.2021.
Sauli Uolevi Piipponen alkuvuodesta 2020 viimeisellä siunauksellaan länsi-tampereella. Ikuinen rauha hänen, eli Ukin sielulle <3


NÄIDENKIN TÄYTYISI PYSYTELLÄ VAST´EDES TAASEN HIEKKAMAISSA KAUKANA MEISTÄ! PIENI MUISTUTUS MYÖS NÄISTÄ MUSLIMI VANHEMMILTAAN LUVAN SAANEISTA JIHADISTI KOULUTUKSEEN OSALLISTUMISEEN. ELI ISLAMIN USKON LEVITYS TERRORISTI SOTAKONEISTON JÄSENIKSI LAPSUUDESTAAN ASTI KOULUTETUISTA:

 https://youtu.be/ZhSOvS6KF9k

Olen pyytänyt Amnestya myöten apua meille SuomenKansalle, jotka olemme näinä rauhan aikoina joutuneet omassa suomessamme sukuinemmme kansanmurhan kohteeksi, sekä uskontojen sotien välikappaleiksi. Nämä asiat ovat todella vakavasti otettavia, eikä niitä ole kokemani perusteella mahdollista pysäyttää kansan tasolta käsin. Ei minua huvittaisi mihinkään vaaltuustoihin hakeutua saadaksemme kansan sanan vihdoista viimein kunnolla kuuluviin, kansalla on hätä. Elikkä pakko on yrittää, suomen sisukas katajainen kansa ei ole koskaan ennenkään periksi antaneet, emmekä periksi anna nytkään!

Suomen Isänmaan-, oman alkuperäisreviirin- ja ihmisrodun puolustus sekä oikeuksista kiinni pitäminen tulee Suomenkansalta luonnostaan, meiltä jotka rupeamme olemaan omassa suomessamme käsittääksemme jo vähemmistöä! Oma kohtaisten kokemuksiemme, hautajaistemme määrästä ja näkemästämme päätellen. Olemme aavistaneet / ymmärtäneet tuon asian osa jo vuosia takaperin ja vielä enemmän viimeisen kuuden vuoden ajan taistellessamme. Jokainen omalla tahdollaan yhdessä ja erikseen! S.P.FI

perjantai 12. maaliskuuta 2021

 Maamme. 1. Oi maamme, Suomi, synnyinmaa, soi, sana kultainen! Ei laaksoa, ei kukkulaa, ei vettä, rantaa rakkampaa kuin kotimaa tää pohjoinen, maa kallis isien. ......


Maamme.

  1. Oi maamme, Suomi, synnyinmaa, soi, sana kultainen! Ei laaksoa, ei kukkulaa, ei vettä, rantaa rakkampaa kuin kotimaa tää pohjoinen, maa kallis isien. 2. On maammme köyhä, siksi jää, jos kultaa kaivannet. Sen vieras kyllä hylkäjää, mut meille kallein maa on tää, sen salot, saaret, manteret ne meist´on kultaiset. 3. Ovatpa meille rakkahat koskemme kuohuineen, ikuisten honkain huminat, täht´yömme, kesät kirkkahat, kaikk´, kuvineen ja lauluineen mi painui sydämeen. 4. Täss´auroin, miekoin, miettehin isämme sotivat. Kun päivä piili pilvihin tai loisti onnen paisteihin, täss´ Suomen kansan vaikeimmat he vaivat kokivat. 5. Tään kansan taistelut ken voi ne kertoella, ken? Kun sota laaksoissamme soi ja halla näläntuskan toi, ken mittasi sen hurmehen ja kärsimykset sen? 6. Täss´on sen veri virrannut hyväksi meidänkin, täss´iloaan on nauttinut ja tässä huoltaan huokaillut se kansa, jolla muinahin kuormamme pantihin. 7. Tääll´olo meill´on verraton ja kaikki suotuisaa: Vaikk´onni mikä tulkohon, maa, isänmaa, se meille on. Mi maailmass´on armaampaa ja mikä kalliimpaa? 8. Ja tässä, täs´on tämä maa, sen näkee silmämme; me kättä voimme ojentaa ja vettä, rantaa osoittaa ja sanoa: kas tuoss´on se, maa armas isäimme! 9. Jos loistoon meitä saatettais vaikk´kultapilvihin, miss´itkien ei huoattais, vaan tähtein riemun sielu sais, ois tähän köyhään kotihin halumme kuitenkin. 10. Totuuden, runon kotimaa, maa tuhatjärvinen, miss´elämämme suojan saa, sa muistojen, sa toivon maa, ain`ollos, onnees tyytyen, vapaa ja iloinen. 11. Sun kukoistukses kuorestaan kerrankin puhkeaa; viel´lempemme saa hehkullaan sun toivos, riemus nousemaan, ja kerran laulus, synnyinmaa, korkeimman kaiun saa.


#sotaveteraanit #veteraaniaeijätetä #himmetäeimuistotsaa







https://youtu.be/arKxCiTZoyQ

torstai 11. maaliskuuta 2021

 Isänmaamme Suomi, meille Suomalaisille takaisin, sanan vapauksineen sekä ihmisoikeuksinemme!

 Palkinto Tampereen päivän piirustuskilpailussa 1.10.88

Sanna Piipponen, Tesomajärvenkoulu

Aihealue: OTTEITA, HISTORIA: TAMPERE neljä vuodenaikaa - Kirj. Lauri Kautia - Raimo Seppänen. Julk. 1983.

Tampere on kesällä keksitty ja syksyllä perustettu. Talvella on tehty työtä ja taisteltu, keväällä juhlittu punaisin lipuin ja valkoisin lakein.

Tampere on vastakohtaisuuksien kaupunki ja siksi se luomisvoimainen kaupunki.

Kontrastia on ollut aina, alusta asti. Mahtoi olla outo näky, kun Ruotsi-Suomen kuningas Kustaa III ajatutti itsensä tänne kurjien kärryteiden taa juhannuksena 1775. Kosken rannalla oli rapistunut kyläpahanen. Parisataa asukasta, joista puolet lapsia, vanhuksia vialloisia ja rutiköyhiä, toiset puolet työikäisiä mutta eivät yhtään sen rikkaampia. Tänne tuli tuo puuteroitu, peruukkipäinen rokokoo hallitsija, jolla oli vaaleansininen silkkitakki, siniset lyhyet housut, musta hattu ja siinä valkea höyhentöyhtö. Hänet ajettiin kolisevaa lankkusiltaa pitkin kosken yli  ja edelleen Pyynikin rinteelle. Hiukan häpeillen näytettiin: tällainenkin maankolkka hänen majesteetilleen kuuluu. 

Hallitsija ihastui koskeen, jonka kumu kuului Pyynikille asti. Ruotsissa jo oli rakennettu suuria tehtaita, kuningas käski rakentaa tännekkin kun kerran koski oli. Perustetaan kosken ääreen kaupunki. Tämän hyvän ohjeen annettuaan hän antoi auttaa itsensä kieseihin ja ajoi pois.

Yli neljä vuotta myöhemmin , lokakuun ensimmäisenä päivänä 1779 kuningas allekirjoitti ylellisessä Gripsholmin linnassaan  Tampereen kaupungin perustamiskirjan. Jotta hämäläisiin tulisi vauhtia, kuningas määräsi Tampereelle poikkeukselliset vapaakaupunkioikeudet. 

Valtio rakensi Tampereelle suuren viinapolttimon ja Abraham Häggman pienen paperitehtaan, mutta muuten ei paljon edistystä ennättänyt tapahtua, ennen kuin Tammerkosken yli tömistivät Venäjän tsaarin valloittajajoukot maaliskuussa 1808. Tampere ja Suomi vaihtoivat isäntää. Tämä seutu tuntui olevan hallitsijoiden suosiossa, sillä tsaari Aleksanteri I tuli myös Tampereelle, samaa tietä kuin Kustaa III aikanaan. Ja puheetkin olivat samat : teollisuutta oli määrä rakentaa, kun kerran oli hyvä koski.

Niin tuli Skotti James Finlayson Venäjältä ja perusti puuvillatehtaan. Tuli Ruukinpatruuna Pohjanmaalta ja rakensi konepajan, kartanonomistaja Laukosta ja teki pellavatehtaan. 

Tampereesta tuli teollisuuskaupunki. Väkeä virtasi kaukaisista maalaispitäjistä tehtaisiin töihin. Tehtiin pitkää, raskasta päivää, asuttiin ahtaasti, kasvatettiin suuria perheitä. Tässä ympäristössä syntyi tamperelainen kulttuuri. Ihmisillä ei ollut kaikin ajoin edes leipää kyllin, kun he jo perustivat kuoroja ja soittokuntia, näyttelivät itse kirjoittamiaan näytelmiä, kokosivat jonnekkin tehtaan nurkkaan omia kirjastojaan. 

Tampereen tehtaalaiset olivat henkisesti rikkaita jo silloin kun he vielä olivat fyysisesti köyhiä.

Ahtaissa oloissa eläneet ensimmäiset tamperelaissukupolvet päättivät, että heidän lapsillaan on oltava paremmin. He päättivät rakentaa Tampereesta hyvän, vauraan kaupungin - ja sen he tekivät. Syntyi uhmapäinen tamperelaisuus, näyttämisen halu ja kyky.

Voimakkaan kehityksen katkaisi vuosi 1918. Suomi oli joulukuun 6.päivänä edellisvuonna julistautunut itsenäiseksi, mutta pian sen jälkeen ajauduttiin hirvittävään kurimukseen, jolle kansa ja historiankirjoittajat ovat antaneet monta nimeä: vapaussota, kansalaissota, luokkasota, veljessota, kapina. Punaiset ja valkoiset, punaisten viimeisenä linnakkeena Tampere. Täällä käytiin ankarimmat taistelut mitä Pohjoismaiden historia siihen mennessä tunsi.

Vuoden 1918 raunioilta Tampere aloitti uuden rakennustyön, kokosi voimansa.

Ja tässä ollaan. Tampere on voimakas teollisuuskeskus eli jotakin sellaista, mitä kuninkaat ja keisarit joskus havittelivat. Mutta Tampere on myös korkeakou-ja yliopistokaupunki. Akateeminen pistokas tuotiin Helsingistä tänne melkeinpä väkisin. Tamperelaiset saivat tahtonsa perille työllä ja tuskalla, ja he tarjosivat vahvan maaperän korkeakouluilleen kasvaa.

Tampere on omalaatuisensa kaupunki. Täällä on aina saatu tottua siihen, että mitään ei tule valmiina eteen, kaikki on tehtävä itse. Siinä on tarvittu sekä voimaa että neuvokkuutta. Ja uhmaa Jääkiekko on tamperelainen peli , koska siinä pääsee pitkälle voimalla, neuvokkuudella ja uhmalla. Laitosmies Väinö Linnasta tuli aikansa tunnustetuin suomalainen kirjailija, koska hänen hengessään oli juuri sitä voimaa, neuvokkuutta ja uhmaa, jota 1950-luvun Suomessa ja kirjallisuudessa tarvittiin. 

Tamperelaisuudessa ovat yhdistyneet runous ja raaka voima. Molemmat ovat syntyisin Tammerkoskesta. Kuningas näki sen kauneuden ja aavisti voiman, tamperelainen otti käyttöönsä sen voiman ja muistaa, aavistaa sen kauneuden. 

11.3.2021. Sanna Piipponen, S.P.FI


Sisällys luettelo, lisää löytyy lisää kohdasta sekä muita otsikoita:

Mielenterveys - 9wzu5xmf9kj51 png C I A MK ULTRA ihmiskokeet mp4 PAKKO SUVAKOITTAMINEN ...

Mielenterveys C I A MK ULTRA ihmiskokeet mp4 PAKKO SUVAKOITTAMINEN JOHTAA MIELENKIN MENETYKSEEN